Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200
De club DTBweb bestaat niet meer maar het forum blijft zeker bestaan.
Heb je een probleem , of heb je wat meegemaakt met je truck......
Plaats eens een bericht in het forum

Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

Opeens niet meer starten

Anthony
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2019 11:17
Locatie: Eersel (N.Br)

Opeens niet meer starten

Bericht door Anthony » 31 dec 2019 13:57

Ten eerste dank aan Henk voor het toevoegen.

Mijn probleem. Een paar weken geleden sloeg mijn Dodge (origineel 318 uit '77) na het starten af....ongeveer na drie seconde.
Ik kreeg hem niet meer aan de praat. Eerste gedachte was de "ontsteking". Dit omdat ik de vonk nogal zwakjes vond. Heb inmiddels alles vervangen
dus ECU, bobine, bobinekabel, bougies, weerstand en de ontsteking inclusief verdeelkap en rotor. Ook overal nieuwe draden getrokken en nieuwe accuklemmen er op gezet inclusief nieuwe massa naar de motor en nieuwe massa naar de ECU.
Op de bobine meet ik het volgende. Geen contact=0 Volt, :nuts Contact 1ste stand, 6,3 Volt. Contact op 2de stand (dus vlak voor het starten, LPG gaat een paar seconde stromen) 11,3 Volt. Tijdens het starten zakt de spanning terug naar 9.3 Volt.
Ik vind de vonk wat zwakjes maar volgens meerdere mensen is dit bij een Dodge zowiezo niet te vergelijken met een modernere auto.
Ik heb ook het hele ontstekings gedeelte op een andere accu aangesloten om het contactslot uit te sluiten. Wat ik ook doe, de gemeten waardes blijven het zelfde. Ook al eens direct de accuspanning op de bobine gezet, geen effect, niet starten. O ja, ook de remmenreiniger truuk geprobeerd, geen effect
Ik ben nu inmiddels een hoop geld en heel veel tijd verder maar heb nog geen oplossing. Ik zit nu te denken dat mijn distributie ernstig verlopen is maar hoe kan ik dit controleren. Heb de krukas op 0 graden gezet en dan wijst de rotor richting de kabel van cilinder nummer 1 maar dan kan ik denk ik niet zien of hij goed staat of dat hij 1 of meerdere tanden verlopen is. Kortom, wat zou het anders kunnen zijn als de distributie en hoe controleer ik dit zonder de hele voorkant van het blok te demonteren? Ik hoor graag van een van jullie. Grtzzz Anthony

Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 663
Lid geworden op: 05 jul 2005 10:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Opeens niet meer starten

Bericht door Henk_W200 » 31 dec 2019 14:16

Hoi Anthony,

Vervelend dat je de oorzaak nog niet gevonden hebt.
Start je alleen op LPG of ook op benzine ?

Je kunt de ontsteking checken met een lamp
https://www.wee200.nl/w200_tips/ignition/ignition.htm
Ik rij alleen op LPG en heb ze als onderstaande afgesteld.
vacuum slang van ontsteking
stationair 6-7 graden
volgas 22 graden

vacuum slang op de ontsteking
volgas 48-49 graden

stationair is de vacuum 16 inHg
volgas 22-23 inHg

stationair heb ik een 700-800 rpm
volgas bedoel ik 3000 rpm

Je kunt je vacuum ook even checken met een meter.

Is er niet ergens valse lucht , pakking van carburateur ?

Een andere accu geprobeerd, heb je de massa's dan toen ook aangesloten op de auto ?

Ik heb ook eens problemen gehad dat mijn LPG ventielen een slechte massa hadden, je hoorde ze wel aan schakelen.
Maar toch gingen ze weer uit.
Nu heb een massa draad vanaf accu naar ventielen, is veel beter

Distributie ketting kun je heel eenvoudig checken, moet je wel eerst ff sleutelen.
Op de ketting staat een stipje die moeten naar elkaar wijzen zie ook onderstande link
https://www.wee200.nl/w200_tips/nokkena ... toters.htm


Wat voor LPG set heb jij ?

Waar woon je ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl

Plaats reactie